mandag 26. november 2012

Menyplanlegger mandag uke 48

Ny uke, nye muligheter. Denne uken er forventet å være hektisk, så vi har en del hurtige middager. Vi fortsetter også å spise av det vi har i skap og skuffer. Det blir mindre og mindre, selv om jeg ikke ser det selv til daglig - men da jeg ryddet boden i helgen kunne jeg redusere ekstramat kassene fra to til en litt toppet. Jeg bruker banankasser til å holde styr på tørrvarer da jeg ikke har plass til spiskammers, samtidig som jeg har et lite kjøkken. (Har bla annet ofret gryteskapet, til fordel for matbokser/termoser. Jeg ser dog en løsning! :) )
Ok. Tilbake til denne uken. Den startet så flott med høy feber hos eldstegutten så det er mulig en del møter må utgå og dermed gjøre hverdagen litt mindre hektisk.
Ukens plan er foreløpig:
Mandag: fiskesuppe med rester fra helgen. Evt pannekaker på kveld.
Tirsdag: bønnegryte med ris.
Onsdag: kylling i form med grønnsaker og ris til.
Torsdag: tomatsuppe med egg
Fredag: evt pasta med tomatsaus og salat.
Vi har bare satt evt på fredag, og ikke planlagt helgen. Grunnen er at barna skal på besøk til besteforeldre og mor og far mest sannsynlig skal på tur.
PS: det er ikke noe linky denne uken pga jeg blogger fra mobil fordi nettet er ute.

1 kommentar:

  1. Hei :) Mye inspirerende lesing her hos deg!
    Ta deg en titt på bloggen min for en hyggelig mandagsoverraskelse :)
    Ingrid

    SvarSlett