fredag 1. mars 2013

Hagemøbler av resirkulerte paller

Nå kommer snart våren snikende dere! Men, det er enda litt for tidlig å begynne å grave i den frossne jorden. Jeg satt derfor å tenkte hva jeg kunne gjøre, når jeg ikke har grener å klippe, busker å trimme etc. Jo! Jeg kan jo faktisk bruke de gamle pallene til å lage nye møbler i hagen, så er jeg liksom klar når gresset blir grønnere og solen varmer i kinnene. 

Men, for å lage hagemøbler av paller trenger man inspirasjon, og det er der jeg er i dag. Finner inspirasjon. Tenker igjennom hva jeg vil lage, og hvordan. Hageområdet er allerede planlagt, og jeg ser at jeg trenger en ny sittegruppe, en sandkasse, blomsterkasser og kanskje også en pottebenk for å få det slik jeg vil ha det ute. (Helst også en terasse, men det får vi ta en annen gang.) 

Så da leter jeg etter inspirasjon da. 


Så enkelt og nydelig dere! Likte også veldig godt enkelheten med å bruke grener/små trær til oppsttøtting av taket, og stubbene som har blitt bord! 



Dette ser veldig enkelt ut, men jeg er litt redd det kan være mer stress enn det ser ut.




En enkel sittegruppe. Sleng i noen hjemmesydde puter, og kos deg!



Så koselig og rustikk følelse da! Personlig liker jeg nok husken laget av et gammelt dekk best, men det er bare fordi jeg da ser for meg at jeg kunne fått en koselig og avslappende hvil i sofaen mens gutta mine var opptatt :)

Utendørs frokostkrok? Jeg har nok ikke plass til noe sånt i år, men kanskje hvis jeg får en terasse av noe slag!



Hvem trenger vel ikke en putekasse? Her har du plass til puter, eller leker for den saks skyld, og sittebenk i ett og samme møbel. 



En huske å finne freden på? 



En hel sittegruppe bare laget av paller og litt tekstil! 



Utnytt plassen ved å plante i høyden!



Denne lille smartingen skal jeg prøve å få laget et par av i år! Er jo så dekorativt og flott.



Hold orden på hageutstyret, og gjør det dekorativt!



Dette tror jeg må være min favoitt. Den ser enkel ut å lage, er funksjonell, og tar vare på alle mine pottebehov.


2 kommentarer:

  1. Flott blogg du har her! God inspirasjon til hjem og hage. Jeg selv er en ivrig gartner og elsker å sette i orden. Med både barn og barnebarn skal møblerne mine være solide! Jeg har funnet ut at kombinerte bord og benker er de beste. De kan være vanskelig å finne til rimelige priser, men nå har jeg klaret å finne denne siden - de har mange gode produkter til billige priser: http://www.altistore.no/

    SvarSlett
  2. En fantastisk blogg du har :) Lar meg inspirere

    SvarSlett