mandag 4. mars 2013

Kjøkkenheksen er løs!

Denne uken blir det ikke noe ukesplan herfra. Jeg satt nemlig med listene mine i går og prøvde å planlegge noe, og kjente at jeg var lei av det samme som står på ingredienselistene mine uke etter uke. Jeg er nemlig ikke alltid like glad i rutiner, selv om det også er en real lifesaver i en stresset hverdag.


Jeg kjente inspirasjonen gled litt ut av meg, og jeg fant fram gamle kokebøæker jeg ikke har lest i på lenge! Men jeg klarte likevell ikke å komme opp med noen forslag til middager bassert på det vi hadde.

Men dess mer jeg leste i bøkene, og lot meg avlede fra hovedmålet, dess mer kjente jeg inspirasjonen krible for å prøve meg ut på kjøkkenet, uten rammer.

Jeg prøver meg innimellom, med noen vellykkede, og noen misslykkede forsøk. Og jeg pleier å miste totalt lysten når noe er misslykket, men denne gang har jeg backup i at noen av rettene er testet før, råvarene er gode, og jeg får rullering i hyller og skap At jeg også har fiskepinner i frysen og en posesuppe i skuffen til krise hører med til heksas skjulte hemmeligheter.

Kjøkkenheksnavnet kommer av at når jeg prøver meg slik som dette kaller ofte min samboer kreasjonene mine for heksegryter - sånn på spøk. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, for jeg får utløpt for min kreativitet på en annen måte enn ellers. Det bobler i meg når jeg tenker og planlegger.

Planen er å lage:
  • En ekte heksegryte. Bønne/chilli gryte med alle restene. Planen var å lage pizza med dem, men dette er jo my bedre. 
  • Hummus av kikertene mine - til dip og wraps
  • Falafell (ohh! det er digg!) med nanbrød til
  • Hjemmelaget yougurt
  • Eggemuffins
  • Masse spirer
  • ++ vi får se hva mer insprasjonen bringer. 
Og det beste av alt? Jeg har jo nesten alt for hånd allerede. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar