søndag 10. mars 2013

10 ting uke 10

Passer bra at jeg begynner mitt lille prosjekt med å rydde bort ti ting hver uke, i nettopp uke ti!
Denne uken har jeg ryddet på kjøkkenet, og jeg må si det var ganske vanskelig før jeg begynte å tenke meg om, og da gikk det som en lek, nesten!

Jeg begynte i benken vår - som har vært delvis der vi har gjemt bort alt vi ikke har plass til ellers i kjøkkenet. Jeg har nemlig kun to overskap - de er doble, men det er ikke engang stor nok plass til de største middagsfatene våre der.. Derfor blir benken min brukt til å lagre diverse, samt at det er oppbevaringsplass til bokser og lokk, campingutstyr og gryter.

Første rens er: To panteflasker, ikke spør meg hvordan de endte oppi benken, men de var no der.
En liten ting som var tiltenkt en liten prinsesse når vi passet henne, men som vi glemte bort - hun skal få den neste gang vi treffes.
Og, et lokk som skal ligge oppå den ene platen på hybelkomfyren vår. Jeg vet at den andre er ute i boden, men denne ligger nå i metallkassen på vei ut. Jeg kjenner jeg kommer til å angre meg litt, for jeg har lyst å spraylakkere dem, og bruke dem.


Så var det en skål som desverre hadde knust. Vi hadde kun en igjen av dem, da vi ga bort alle de andre til en familie som trengte de mer enn oss for noen år siden. 

Bildet sier vel sitt? Dette hadde jeg lagret i kaffehyllen min. Den er desverre blitt et sted jeg gjemmer ting jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av, siden kaffemaskinen ikke har fått plass der enda. Og jeg som ikke liker opplegget med kinderegg. 

To brosjyrer fra Turlaget, siden mormoren meldte guttene inn i Barnas turlag til jul. Jeg har tatt vare på de i tilfelle. Og de roter egentlig bare - så nå gikk de ut. 

Dette må jeg inrømme at jeg ikke helt vet hva er, men jeg tror det er et lys fra bilen til min samboer. De hører IKKE hjemme på kjøkkenet. Jeg tok dem med ned i bilen selv, ellers hadde de blitt stående i gangen eller noe en god stund til. 

Smokker til tåteflasker. Min yngste er fire, disse er kommet fram siden en venninne fikk en tåteflaske av meg for å teste - jeg har nemlig et lite lager etter butikken jeg drev. Hun ville ikke ha med ekstra tutter før hun fikk testet. Nå fikk hun de ;) 
Det var ti ting det. I tillegg fikk jeg tatt bort to sorte søppelsekker som lå som beskyttelse på gulvet i benken min, de har lagt der siden jeg malte veggene i den. Jeg har lagt de klar i gangen, og de skal brukes på hyllene i minidrivhuset, fordi det skaper mer varme med sort. (Håper jeg)


Neste uke er det barnas rom og kjelleren som står for tur. Jeg må inrømme at jeg tror jeg fokuserer på barnas rom denne gangen, men jeg må se det litt ann.

Har du prøvd å rydde ut det du ikke trenger?
Hvordan gjør du det?

1 kommentar:

  1. Godt gjort, så flink du har vært!
    Dette burde jeg også absolutt gjøre. Ting samler seg opp, og jeg har ørten bokser, boller, kasser og skuffer der alskens rot har samlet seg opp... Våren er jo forresten en god tid for å rydde :)

    SvarSlett