søndag 10. februar 2013

Kreditorgjeldsfri?!

Det er en realitet som snart ser ut til å bli virkelig her. Jeg har slitt med inkasso og kreditorgjeld siden jeg ble myndig for snart 9 år siden, og for første gang i mitt liv ser det faktisk ut til at innen utgangen av februar er jeg kvitt mine betalingsanmerkninger. Ved neste utbetaling betaler jeg den siste regningen på 3500 også er jeg ferdig!

Jeg har kontaktet alle kreditorer jeg kan tenke meg at jeg har skylt penger, men fordi jeg har hatt et økonomisk rot hele veien kan det mulig hende jeg har noen andre som enda ikke har tatt kontakt, selv om jeg ser det som høyst usansynlig.

Planen framover er å få bort forbrukslånet min samboer har tatt opp for oss begge to for å kjøpe bilx2 og betale regninger tidligere. Der har vi igjen 150.000 og vi betaler ned dette med ca 10.000+ i mnd. I tillegg bør vi spare endel til egenkapital da vi ønsker å trygge våre barns framtid med å kjøpe/bygge hus. Til nå har det vært for mye økonomisk rot til at det har vært mulig, men nå har kommune (husbanken) sagt at nå begynner det å se mye lysere ut for oss. Min samboer startet eget firma ved nyttårsskiftet og har fått flere gode oppdrag. Vi må vise god regnskapsorden og en stabil lønn i et par mnd framover. Såååå er det lov å håpe.

Denne måneden skal vi sette opp et nytt budsjett, siden jeg er ferdig med alle regninger/trekk. Det innebærer også en gjennomgang av inntekt, og vurdering av hvordan vi kan endre/helst øke dette, selv med de utfordringene vi har.

Jeg er lei av å leve i rot, og trenger økonomisk trygghet - både for meg selv og min familie.

3 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at dette må ha vært en vanskelig situasjon økonomisk sett. Så godt at det begynner å se lysere ut :) Håper alt vil ordne seg for dere på sikt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Hilde! Og joda, det ser ut til å løsne nå :)

      Slett
  2. Det her er en gledende lesning! Jeg er imponert over din målbevissthet over å rydde opp i det øknomiske rot det ser ut til at du har vært i. Når du har klart det her gir du sikkert andre håp, og deg selv empowerment i ditt eget liv. Skjønner godt at du er interessert i et enkelt liv. Jeg synes selv det enkle livet også føles riktig for meg.
    Gratulerer!

    SvarSlett