torsdag 28. februar 2013

Siste dag i februar, klar for ny måned!

Februar har gått forbi oss i lynkjapp hastighet, og jeg sitter igjen og lurer på hvor tiden ble av!
Det har nok rett og slett blitt for mye møter på oss denne måneden. Neste måned blir forhåpentligvis litt roligere.

I de siste dagene har jeg vært syk, utslått av influensa tror jeg. Jeg behandler meg selv med ro og hvile, samt kamille og ingefærte, og så mye appelsiner jeg bare orker - for det er nært sagt det eneste jeg har lyst på. Å drikke ingefærte når jeg er syk er en tradisjon jeg har med meg fra da jeg var liten og mamma lagde ingefærte til meg, egentlig er jeg ikke noe fan av ingefær, men når jeg er syk - da må jeg ha det!



Planen min var å bruke denne første helgen i mars, som også er den siste i vinterferien, til å så litt frø innendørs og sette dem i vinduskarmen min. For å være helt ærlig vet jeg ikke hvor mye sol de kommer til å få da huset vårt ligger nedenfor ett lite fjell. Men, jeg tenker jeg må prøve likevell. Også må jeg få opp det lille drivhuset mitt, og vindsikre det, slik at jeg kan ha noen planter ut der om en stund.

Også har vi bestemt oss for å prøve litt homeschooling/unschooling med gutta. Eldstegutten min har store problemer med arbeidsminnet, og hukommelse. Han sliter derfor endel på skolen, og jeg skulle aller helst hatt ressursene til å undervist han hundre prosent hjemme, men han må også ha sosialtrening, så foreløpig har vi funnet den beste løsningen for han. Yngstegutten derimot er super interessert i skole/faglig, og jeg tenker slå to fluer i en smekk.

I mars skal vi se hvor mange bøker vi kan lese, samt at vi skal ha litt om naturen. Guttene skal få plante sine egne frø, og se hvordan de blir til blomster/planter. Også må vi jo lage karse til påske! Vi skal følge med når løvetannen kommer, hvordan den oppfører seg, og vi skal tegne masse! Lurer også på om vi må ta oss en tur på en gård når lammene har kommet, slik at de kan se hvordan det er.


Mars er også måneden der mammaen i huset har planer om å komme seg i bedre form. Nå er jeg lei av at immunforsvaret mitt skranter. Tenker jeg må prøve meg på en av detoxkurene jeg har ute i boden (rester fra da jeg jobbet i helsekostbutikken). Og at jeg skal endre litt på kostholdet igjen. Jeg har egentlig et ganske rent kosthold, men jeg ønsker å spise mer steinalderkost og mer friske grønnsaker/urter rett fra hagen. Du hadde blitt forbauset hvis du hadde vist hvor mye av det som vokser på marken vår som vi kaller for ugress, som egentlig er mat!

Snøen og isen forsvinner også forhåpentligvis snart fra veien, slik at jeg kan begynne å gå/jogge på tur igjen snart. Det savner jeg virkelig. Ungene har prøvd seg på å lokke med mamma på gymnastikk hjemme og jeg merker hvor dårlig form jeg er i. Tror ikke jeg våger meg på de store utfluktene på treningssenteret enda, men jeg kan gjøre basisøvelser og hjemmetrening enn så lenge.

Det var mars i ett lite nøtteskall for vår del, eller kanskje eggeskall siden det er påske :)
Har du noen planer for mars?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar