mandag 21. januar 2013

Meny hos Leve enkelt familien uke 4

Nok en ny uke! Vi har ikke planlagt så mye denne uken, rent bortsett fra at jeg skal være barnevakt for nevøen min på 8mnd i flere dager. Det blir spennende og utfordrende. Jeg har allerede passet han masse fra før, så vi er godt kjent.

Menyen denne uken er bassert på friske råvarer for å bruke opp ting igjen. Jeg holder til stadig på med det å bruke opp råvarer føler jeg. Denne uken har jeg satt meg som mål å bruke opp en råvare fra boden, og det er den hermetiserte soppsuppen jeg kjøpte på iherb.com bare for å ha stående i tilfelle. Nå har den blitt stående litt for lenge. Den blir lunsj i løpet av uken. Det jeg har skrevet opp på lunsj er bare til inspirasjon. Jeg planlegger som regel ikke lunsj, kvelds og frokost fast.

Ukesmeny uke#4.
Mandag: Fiskegrateng med gulrotrasp. Her bruker jeg opp restene av torsken vi fisket i sommer. Vi fikk mye, og frysen var ganske full. Jeg bruker også fullkornspasta i mangel på noe bedre, samt purreløk i.

Tirsdag: Kyllingfileet, grønne grønnsaker som sukkererter, brokkoli, bønner, quinoa, soyasaus og eventuelt en skysaus.

Onsdag: Den klassiske, tomatsuppe med egg. Barna elsker den, jeg digger at det går så raskt, og at det smaker så friskt av tomat av den.

Torsdag: Torsk med eggesmør, søtpotet, grønnsaker (Ser hva jeg har) og purre/vårløk.

Fredag: Kyllinggryte med spinat og sopp, servert med brun ris til.

Lørdag: Hjemmelaget pizza, har ikke bestemt oss for hva vi skal ha på enda. Men, vi har ost, jeg lager tomatsaus, jeg har alt til bunn, sopp, og vi har kjøttdeig og pølser, så da mangler vi kanskje bare litt paprika og evt annanas.

Søndag: Vi skal i middagsbesøk, derfor har jeg ikke planlagt noe i dag.

Frokoster: Speilegg, servert med grønnsaksstaver (agurk, paprika, gulrot)
                 Eventuelt brød hvis det er ønskelig

Lunsj: Knekkebrød med pålegg - har noen speltknekkebrød vi trenger å bruke opp.
           Soppsuppe - den jeg må bruke opp
           Misosuppe
           Arame + gulrot salat
           Kyllingfileet med salat til
           Rester

Kvelds:  Rester/tar det som det kommer

Og det beste med det hele? Jeg trenger å handle en boks fløte, samt en purre, paprika og agurk. 

Hva står på din meny i uke 4?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar