mandag 7. januar 2013

Meny uke#2 2013

For en herlig uke det har vært! Vi har fått startet på vårt nyttårsforsett, og jeg er så gira på organisering og oppussing. Jeg tenkte å skrive en post om den første uken, og hvordan det har gått med kjøpestopp og det hele i morgen.
Menyen er derimot klar for denne uken, og jeg gleder meg over at jeg har klart å planlegge den ut i fra hva som er i skapene våre. Det kan hende jeg må en tur å handle litt salat, men ellers har jeg alt.

Meny, uke #2

Mandag: Hjemmelagde vårruller, med kål/gulrot salat ved siden av, samt dippingsaus
Tirsdag: Linsesuppe med hjemmelaget havrebrød
Onsdag: Laksefileer servert på couscous salat, med agurksalat ved siden av
Torsdag: Kjøttboller laget av svin, med squashnudler og tomatsaus, steinalderstyle.
Fredag: Hjemmelaget glutenfrie fiskepinner, med søtpotetbåter, hjemmelaget ketcup til dip og salat.
Lørdag: Grillet svinekjøtt, squashnudler, marinert sopp og grønn salat.
Søndag: Gryterett med rester av kjøttet på lørdag, servert med brun ris

Oh, og til lunsj til eldstesønnen skal jeg prøve meg på noe nytt. Pølsekrabbe! Det høres rart ut. Vi pleier å lage pølseblekksprut innimellom, men jeg kom over et kult bilde med krabber også. Must try!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar