søndag 30. desember 2012

Detox i januar!!

Dette ser jeg veldig fram til. En real detox, eller utrensing som det også heter.
Da jeg og min sønn forlot sykehuset vi var innlagt på i syv uker for utredning av hans diagnoser, stengte sykehuset rommet vi brukte etter kun få dager. Det var helsefarlig muggsopp i rommet, og ventilasjonsanlegget virket ikke. Jeg kunne egentlig ha fortalt dem det for lenge siden, da jeg konstant måtte ha noe i halsen (halstablett) for å ikke klø når jeg skulle sove, eller da jeg konstant var trett der, eller at jeg var så mye syk.

Sykehuset på sin side, valgte å ikke informere meg om at de hadde stengt rommet, eller om funnene de hadde gjort. Det var vel ikke relevant at jeg skulle vite det? Jeg som var hjemme og var konstant syk siden jeg kom hjem. Influensa og betennelser i hytt og pine. Jeg som hadde svekket immunforsvar fra før av pga min binyretretthet.
Til den dag i dag har jeg enda ikke fått noen ordentlig forklaring, eller unnskyldning. Men, jeg er for sliten til å ta det opp.

Detox på kropp og sjel
Men, ok. Tilbake til detox opplegget. Jeg vet at mange som gjør detoxer kan få redusert allergier og økt energi pga giftstoffene forsvinner fra kropen. Det håper jeg å oppnå nå. Detoxen min går både på kroppen, men også på organisering av hjemmet, og på å kvitte seg med ting man ikke trenger. Dette går jo også litt tilbake på de målene jeg har satt meg for 2013. Derfor hadde jeg lyst til å bruke disse siste dagene for å gjøre akkurat det jeg ville, det jeg ikke får lov til å gjøre på nyåret. McDonnalds, oreokake, frityrstekte kongereker. ehh.. hehe

Men, jeg er syk igjen jeg. Omgangssyken har kommet i hus, og vi har ikke fått vært på noen besøk i julen fordi vi er syk på rekke og rad her i familien. Derfor, jeg MÅ ha en detox. Og dette er det jeg har planer om å gjøre.

Tirsdag: 
Starte dagen med nypresset appelsinjuice, med amerikansk olje i (også kalt ricinusolje)
Drikke eventuelt litt vann med sitron utover dagen
Avslutte til slutt med en hjemmelaget juice av gulrot, appelsin og evt annanas/eple.

Onsdag og påfølgende dager: 
Juice til frokost
Salater til lunch, middag.
Eventuelt smoothie.
Ha fokus på grønne råvarer som brokkoli, spinat, grønnkål etc. Ikke bruke sjokolade eller lignende. Her kan jeg holde på så mange dager jeg vil. Jeg kjenner at jeg kanskje ikke klarer så mange dager, men men. Max en uke med dette. Etterpå introdusere brun ris og stekte grønnsaker.

I tillegg skal jeg ha tilskud av:
* krom (for å prøve å unngå sukkersuget)
* jern (pga lavt jernnivå) 
* c-vitamin (styrke immunforsvaret og hjelpe kroppen å ta opp jern) 
* spirulina og chlorella (utrensing) 
* Fett, kokosfett, happy deligth, udos choice, linfrøolje etc. Bruke opp det vi har først. 

Også skal jeg trene Yoga eller pilates de første dagene, for så å øke med litt styrke igjen etter den kraftigste detox effekten er over. Jeg skal ha fotbad i epsomsalt, siden jeg ikke har badekar. Og jeg skal prøve å få til 1-2 badstueopphold i uken. 

Noen andre som er med?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar