fredag 28. juni 2013

Vi pusser opp!

Det er sommerferie!
Endelig, kan man si, men det er ikke bare bare med to barn som er hjemme fra skole og barnehage og "kjeeeeeder seg".
Vi aner enda ikke om vi reiser noen steder i år, da vi har bestemt oss for å fikse ting her hjemme, men vi har et par planer i reserve sånn i tilfelle det blir for kjedelig for barna.

I dag er jeg faktisk så mørbanket i kroppen, for vi holdt på i fem timer i går med å vaske brønnen! ugghhh! Og vi er ikke ferdig. Den har ikke vært i bruk på mange år og har heller ikke hatt dekke over seg, så der var det tykt lag mose på veggene og enda tykkere lag med gjørme i bunn. Vi kom i hvertfall godt i gang. Det skal bli deilig å få inn sitt eget vann rett fra fjellet!

Vi holder også på med flere ting ute. Vi maler huset! Det tror jeg heller ikke har vært gjort på veldig lenge, for malingen flasser over alt! Og for å være helt ærlig tror jeg ikke grunnmuren noen gang har vært malt. Nå blir den hvit. Taket blir foreløpig grått, selv om jeg syns det ble alt for lyst (vi har metalltak) og veggene aner vi ikke hva farge vi skal bruke på, jeg drømmer om hvit hus med mørkegrønne lister, men ser at det blir ekstremt mye hvit når taket også blir lyst. Vi skal tenke litt mer på det før vi bestemmer oss heldigvis.

Og mens vi maler, så får vi jaggu ryddet litt også :) Det er noe positivt med alt.

Legger ved et bilde slik at du kan se kledningen nå. Digger at det er brukt gamle tømmer på veggene som ikke er skjært bein/fjernet kvist på!


Jeg håper du har en flott sommertid, og jeg kommer tilbake med mer fra meg senere.

2 kommentarer:

  1. Som dere står på, det er kjekt med sommerferie og god tid til alt det som må bli gjort :) Så heldige dere er som har egen brønn.
    God sommer :)

    SvarSlett
  2. God sommer til deg også Hilde!
    Ja, vi er heldig som har egen brønn, og jeg syns det er kjekt at vi nå får vann til å drikke fra brønnen, samt vann fra ferskvannet til dusj/vaskemaskin etc.

    SvarSlett