fredag 28. juni 2013

En blå løe

Nå gleder jeg meg!
Min samboer kom hjem i kveld, med et par spann med maling til huset vårt. Blått! Den fargen jeg drømte litt om, men ikke våget helt å satse på at det ble. Den virket liksom litt drøy. Men, min samboer var klar - vi prøver, og går det ikke så skifter vi. Han hadde også fått tak i sort maling til taket vårt, så nå satser jeg på at det blir bra her. En blå løe, det blir rart tror jeg!

I dag har vi fått klippet buskene i hagen, samt tatt gresset på storemarka og nederste del av hagen igjen. Nå vokser det alt for raskt og jeg ser meg om etter muligheter til å få det bort. Jeg elsker egentlig gress/mark, men det blir jo litt mye arbeid med det da. Derfor gleder jeg meg til vi er ferdig med maling av hus, vasking og klargjøring av brønn, etc. For DA blir det klargjøring av bed til grønnsakshagen. De blir nok ikke fylt i år, men de blir klargjort i det minste!

Har også fått klargjort og tømt uteboden vår. Vi skal mure lett på den ene veggen som mangler mur (det er bare lecasteiner) også skal vi male det hvit der også, siden grunnmuren er hvit og uteboden er en tillegg til grunnmuren. Den ene veggen er malt, og de to andre skal spyles med høytrykksspyler (forhåpentligvis i morgen), og bakken skal planeres ut og gruses. Det er ikke bare bare, men vi vil gjøre det litt ordentlig nå når vi gjør det, for til nå har det vært et mørkt og dystert sted med veldig skjevt gulv og mye rot som ikke er vårt. Nå blir det plass til sykler og akebrett ;)


Hagebod med rot


Hagebod er tømt, og malt en vegg på. 


3 kommentarer:

  1. Stilig med blå løe :) Og hageboden blir fin!

    SvarSlett
  2. Blå løe, ja hvorfor ikke? Gøy at dere kaster dere uti det. Så grei bod med masse plass til sykler o.l så kjekt å ha. Fin helg til dere, Pam :-)

    SvarSlett
  3. Så herlig å leve enkelt! Det her vi også sansen for. Og hageboden din ble forresten fin :)

    SvarSlett