tirsdag 14. april 2015

Ukesmeny, uten å handle?

I dag har jeg planlagt en kjapp ukesmeny til familien vår som nesten utelukkende består i mat vi allerede har hjemme. Slik jeg ser det er det faktisk kun rømme vi behøver å kjøpe, og selv det er ikke en nødvendighet men mer en gode da vi liker rømme til laksen og tacoen vår.

Middagene kan flyttes og byttes hvis det kommer opp noe uforutsett, noe jeg syns er veldig praktisk i en hektisk hverdag. Jeg hadde sett for meg mer fisk i ukene som kommer, men jeg er ikke interessert i å kjøpe inn noe akkurat nå, så derfor blir det kun fisk en gang denne uken. Vi har derimot makrell i tomat på brødskivene ganske ofte (så lenge det lageret varer). Også vet jeg at de har billig og viltfanget seifileet i frysedisken som kan bli til f.eks hjemmelaget fiskegrateng, eller fiskekaker.

Foreløpig ukesmeny, uke 16 - 2015

Mandag: Tomatsuppe, med makaroni og pølse, rundstykker og egg til. Jeg lagde ekstra sånn at vi hadde til kvelds også.

Tirsdag: Sesam-marinert Ovnsbakt laks, fullkornsris, lettkokte grønnsaker, wakame.

Onsdag: Stekt ris av rester fra risen fra tirsdag (koker ekstra), skinke og erter (samt egg), tomatsalat.

Torsdag: Kyllingklubber, sprøstekte potetbåter, grønn salat.

Fredag: Taco

Lørdag: Hjemmelaget pizza med restegrønnsaker og pølse. Salat til

Søndag: Ytrefilet av svin, kokte poteter, grønnsaker og en saus.

Neste uke blir nok verre!

Foreløpig brukt: 0kr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar