søndag 19. april 2015

En hel uke uten handling

For en rar uke. Jeg ville i butikken hele tiden, samtidig som jeg syns det var gøy å utfordre meg med ting vi ikke hadde liggende. Men, jeg var faktisk i butikken en dag. Jeg bare måtte ha den rømmen altså. Den kosta 17,90 (valgte den økologiske varianten) så da har jeg brukt 18kr og har 982kr igjen å bruke fram til 13.mai. Og jeg tror virkelig vi trenger det.

Jeg byttet om på middagen i dag, og valgte heller oksestek i stedet for svinefilet. Jeg har enda mer av både oksestek og svinefilet i frysen (vi kjøper inn flere når vi kommer over gode tilbud.) Også passet jeg på å koke ekstra poteter til oksesteken i dag - de skal nemlig brukes til middagen i morgen.

Jeg kom over en oppskrift på Gnocchi en av dagene nemlig, så det tenkte jeg morgendagens middag måtte bli. Håper jeg får det til. Tenker jeg lager den vegetarisk, med hjemmelaget tomatsaus av hermetiske tomater og sopp til.

Resten av ukens middag må jeg planlegge videre i morgen, før vi eventuelt tar oss en tur i butikken. Vi lever nemlig veldig provisorisk på pålegg om dagen og har bare syltetøy og makrell i tomat igjen. Tenker vi må kjøpe inn egg, slik at vi kan lage omelett i det minste, også så jeg obsen hadde tilbud på det neste uke.

Noen andre som prøver å redusere matutgiftene sine?
Har du kanskje prøvd å lage Gnocchi før? Ble du fornøyd?



2 kommentarer:

  1. Heisann, her var det en blogg med mange fine og vettuge innlegg. Målet mitt nå er å tømme frysen og kjøleskap før jeg handler til Jul, bruke alt vi har uten å handle noe særlig. Har også hvert år et mål om å kjøpe mindre til Jul, hvert år blir jeg bedre og som en følge av det blir Jula hyggeligere og mindre stressfyllt. Ønsker deg og dine en fin Jul. Pam i Sør

    SvarSlett
  2. Ja - jeg prøver å redusere matutgiftene. Men hensikten med det, er at vi lever i en verden som sulter. Det er et stort tema at det kastes for mye mat. Mye pga. den skitne salgsstrategien til matprodusentene. Maten har ikke gått ut på dato hvis man overskrider datoen på pakken. Avgjør det på lukta. Det kan du lese om på denne adressen hos framtiden i våre hender:
    http://www.framtiden.no/201609217046/blogg/arilds-blogg/hvordan-kan-vi-fa-stoppet-butikkenes-kasting-av-mat.html
    En god tanke. Stå på med den!

    SvarSlett