onsdag 22. mai 2013

Ugrass middag!

I dag var den dagen hvor det føltes ut som om jeg ikke hadde noe i kjøleskapet for å lage middag. Jeg var alene hjemme, så jeg hadde ikke tatt meg bryet om å ta ut mat fra frysen tidligere, og jeg var egentlig ikke sulten, mer uggen.

Men, jeg satt med pcen på fanget og kom over en film fra www.sjølberga.org om skudd av geitrams brukt som asparges.(se nedenfor) Jeg tenkte jeg måtte prøve.

Men, jeg kunne jo ikke holde meg der! Hagen bugner jo over av grønne herligheter nå! Så jeg lagde meg likesågodt en grønn salat. Salaten er laget av løvetann, engsyre, skvallerkål, engsyre og to stilker vårløk. Dressingen ved siden av er en enkel dressing laget av tahini, sitron, hvitløk og vann.

Jeg hadde en marinert kyllinfileet i kjøleskapet og brukte den til. Det ideelle hadde vært selvfisket fisk eller kylling fra egen flokk, men det har jeg desverre ikke nå. Også hadde jeg jo nypoteter som jeg elsker med lett salt, smør og persille på!

Nydelig ugrassmiddag!

Har du smakt ugress fra hagen din før?


Til neste gang vi treffes - ta vare på deg selv!

1 kommentar:

  1. Imponerende, og en god løsning på middagen :)
    Geitrams som asparges har jeg ikke prøvd, men har smakt og spist mye annet grønt som vokser rundt. Mest som te, men også til middagen og i bakst.
    Det er smart å lære seg om spiselige planter i naturen :)

    SvarSlett