mandag 10. september 2012

Hei og velkommen hit!

Velkommen til Leve Enkelt!

Denne bloggen vil handle om akkurat det, om å leve enkelt uten å bruke masse penger på tull og fanteri, og om å nyte det livet har å by på. Jeg ønsker å komme med tips og råd om hvordan du kan spare penger, bruke mindre og betale ned gjeld. Det er nemlig det som er mitt mål.

Jeg ønsker å slutte å bruke penger.
I den forstand jeg bruker penger på tull og fjas selvsagt. Det å kjøpe mat i butikken, eller nødvendige klær er selvsagt ikke å bruke penger på tull, det er til en viss grad fornuftig. MEN, herunder skal jeg også bli  mer bevisst på hvordan jeg bruker pengene, og kjøpe kvalitetsvarer som faktisk varer en stund, framfor klær som slites raskt eller lignende.

Når det gjelder mat mener jeg at det meste av det som er i butikken i dag ikke er mat. Er det ingredienser i matvarene som jeg ikke skjønner eller som må kodes med et e-stoff, så er det i bunn og grunn ikke mat. Når man lager mat fra bunnen av får man rene råvarer og økt helse.

Jeg vil arrangere flere kjøpestopp, og bruke det du har i skapet utfordringer. Og jeg vil også komme med tips om hvordan redusere på matbudsjettet ved å benytte deg av råvarer fra naturen.

Målet mitt med dette prosjektet?
Det er å bli gjeldsfri, få pengevett som jeg også kan lære videre til mine barn, og kanskje også hjelpe andre som trenger det mer enn meg selv.

2 kommentarer:

  1. Så spennende. Denne bloggen vil jeg gjerne følge. Lykke til - jeg gleder meg til fortsettelsen.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett